Davetsiz Misafir Grip ve "Nane Çayı"

Merhaba; Bugün bu konuyu ele almamın sebebi yine gribin, nezlenin bizim eve misafir olması.Oğlum yine nezle oldu ve iş başa düştü. Yine naneli çaylar ocakta kaynamakta. Ben salatalarda çok seviyorum taze nane kullanmayı. Bu sene İzmir'de annem sağolsun bana kuruttu ve tüm et çeşitlerine mutlaka kullanıyorum. Nanenin birçok faydası var. Benim bildiğim en belirgin özelliği hazımsızlığa ve gaz, sindirim sistemine çok iyi geliyor. Lakin bunun yanın da yan etkileri de bulunmakta... Reflü hastalarına nane önerilmiyor. Bazı bünyelerde alerji yapabilir tıpkı antibiyotiğin bende yaptığı gibi. Siz yinede bu tarz baharatları kullanırken dikkatli olmalısınız. Herkeste farklı etki edebilir.

Nane Çayının Hazırlanışı 
  • Kurutulmuş nane 
  • Limon Elma Kabuğu 
  • Bal 
Ben bu çayı kurutulmuş nane ile yapıyorum. Eğer evinizde kurutulmuş nane varsa işte size tarifi:
Öncelikle bir demlik kaynamış çay suya 2-3 çay kaşığı kurutulmuş nane atıyorum. Oğluma tatsız geldiği için içine ben elma kabuğu ve limon kabuğu ekliyorum ekstra vitamin,daha sonra demlemeye bırakıyorum. Süzgeçten geçirip bardağa alıyorum. Biraz şeker niyetine bal katıp oğluma içiriyorum. Ben faydasını görüyorum size de şifa olsun.













Sevgiyle Kalın
Deli Dolu Anne

2 yorum:

  1. Bugünlerde bu çaylara ihtiyacım var kızım...

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle havalar çok kötü gidiyor ve her yerde salgın...

    YanıtlaSil

 
Deli Dolu Anne © 2014 | Web Tasarım: FireFrog Creative