Hayali Arkadaşlardan Endişe Etmeli miyiz ?


Merhaba;

Bu konuyu seçmemde en büyük etken oğlum Tuna'nın hayali arkadaşlarının olması. Nasıl yani ? dediğinizi duyar gibiyim adı üstünde görünmeyen ama bir sürü arkadaş iskeletler, örümcekler vb.ilk zamanlar bir anne olarak çok korkuyor ve kaygılanıyordum. Doktora götürmeye kadar gitmişti olay lakin internette birçok yazı okuyunca rahatladım. 2-5 yaş arası görülen bir durum olduğunu kaygılanmaya gerek olmadığını biliyorum artık.




 Hayali Arkadaş Nedir ?

Oğluma göre hayali arkadaşlar ilk zamanlar onu çok korkutuyormuş. Örümceklerin üstüne doğru yürüdüğünü, iskeletlerin onu rahatsız ettiğini söyleyip ağlıyordu bizimle bu konuyu paylaştığında dehşete kapılmadık ama kaygılandık, babamızla sadece takip altına aldık oğlumuzu ve onunla çok uzun uzadıya olmasa da konuşmayı öngördük adı üstünde hayali onlar dedik anlattık.Tabii buna alışması zaman almadı değil hani ama babamız onlarla arkadaş olabileceğini o zaman seni rahatsız etmeyeceklerini anlattı bir oyun tarzında, aslında dışarıdan bakıldığında yahut duyulduğunda endişe verici bir durum gibi gözükse de normal bir gelişimin bir parçasıymış sadece bizim çocuğumuz damı var diye düşünürken gördüm ki çevremde arkadaşlarımın çocuklarında da mevcut. Sadece Çocuklarımız tıpkı benim çocuğum gibi bunlara isimde verebiliyorlar. Kendilerine bir dünya kurup onları da arkadaşları ilan ediyorlar bunun dozajı önemli televizyon da bir programda dinlediğim bir doktor bayanın dediği çok önemliydi, dikkat edin çocuğunuz hep oyunlarını hayali dostlarla mı oynuyorlar eve gelen arkadaşlarıyla ilişkileri nasıl demişti şükürler olsun ki oğlum bunu bir problem haline getirmiyor eskisi gibi çok gündeme de gelmiyor bu arkadaşlar.


Hayali Arkadaşlara Tepki Nasıl olmalı ?

Biz oğlumuza bu konuda tepki göstermedik onlarla arkadaş olup onlarla konuşmasını tavsiye ettik. Bize bahsederken endişe duyduk ama onu dinledik, sadece onların hayali olduğunu bak odanda görüyormusun? sana onlar bir şey yapamaz deyip rahatlamasını sağladık.Odasına gece lambası yahut mum yakıp koyduk. Bebekliğinden beri yanına mutlaka süpriz bir oyuncak  koyarız ve halen devam ediyoruz çokta hoşuna gidiyor ve mutlu oluyor.Geçen akşam uzun zamandır hayali arkadaşlarından bahsetmiyordu lakin o akşam çok bitkin ve yorgundu her yerim ağrıyor anne üşüyorum dedi ve ben yatırdım oğlumu yarım saat sonra yanıma gelip seni arkadaşlarımla tanıştırabilir miyim dedi ve bende kabul ettim. Tepki göstermedim.Sizde göstermeyin emin olun işe yarıyor.

Endişe Etmeli miyiz ?

Elbette ki biz endişelenmedik desek yalan olur.Ama bunu büyük bir sorun haline dönüştürmedik.Anne baba olarak endişelenmeniz tabii ki normal. Oğluma birşeylermi oluyor, psikolojisimi bozuluyor diye düşündüm takii birçok yazıyı okuyup oğlumu gözetim altına alana  kadar. Sonrasında derin bir nefes alıp rahatladım çok normal olduğunu sadece dozajının önemli olduğunu öğrendim. :) ve mutlu oldum.Eğer çocuğunuz sadece hayali arkadaşlarıyla oynuyorsa problem var demektir. Artık eskisi kadar gündemde değil bu konu hemen hemen neredeyse kayboldu gibi çok nadir.

Ama size tavsiyem çocuğunuz bunu bir sorun haline getiriyorsa işte o zaman bir problem var demektir. Bir doktora gitmenizi tavsiye ederim.

Mutlu ve sağlıklı çocuklar yetiştirmemiz dileği ile.


Sevgiyle Kalın DeliDoludaKalın

Deli Dolu Anne








0 yorum:

Yorum Gönder

 
Deli Dolu Anne © 2014 | Web Tasarım: FireFrog Creative