'' Vazgeçilmezimiz Topuklu Ayakkabılar ''


Merhaba;

Biz bayanların vazgeçilmezidir alışveriş yapmak ve zannedersem ayakkabı almakta başı çeker. Bende o ayakkabı almayı sevenlerdenim.
Bu sebepten seçimleriniz nasıl olmalıdır ve nelere dikkat etmeliyiz?


Öncelikle topuklu ayakkabıları çok severiz ve her aman çok zarif durduğunu savunuruz ki bende aynı kanaatteyim. İşte bu durumda size yardımcı olabilecek küçük ipuçları vermek isterim.

Topuklu Ayakkabılar ve Zararları : 



Topuklu ayakkabı giymenin zararları saymakla bitmez.En başta gelen tehlikelerden birisi yanlış topuklu ayakkabı seçimi yapıldığında topuk dikeninin oluşmasını sağlıyor.
Topuklu ayakkabıdan vazgeçemeyenler bayanların mutlaka aralıklarla dinlenmesi ve ayaklarını hareket ettirmeleri gerekir.Ayakta durmak uzun süre topuklu ayakkabılarla durmak ayağınızda şişlik,morluk,bel ağrısı ve tüm vücutta yorgunluk yapmaktadır.

Topuk Dikeni : Uygunsuz ayakkabı seçimi, uzun süre ayakta durmak,ayakta çalışmak, topuklu ayakkabı giydiğinizde topuğa ve baş parmaklara yapılan baskı sonucunda ayakta oluşan deformeler denmektedir.

Ayakkabı alırken nelere dikkat edelim :

  • Öncelikle her ikisini de deneyerek almalıyız.
  • Numarası küçük olan ayakkabıları tercih etmemeliyiz.
  • Ayaklarımızın ayakkabı içinde rahat olmasına dikkat etmeliyiz.
  • Görüntüsünden çok rahatlığına önem vermeliyiz.
  • Ayakkabılarınızı rutubetli ortamlardan uzak tutmalıyız.
  • Islak ayakkabıları oda sıcaklığında kurutmalıyız.Direkt güneşe maruz bırakmamalıyız.
  • Ayakkabıları çamaşır makinesinde değil elde yıkamalıyız.



Bunun gibi bir sürü örnekler verebiliriz. En önemlisi burada ayağımıza uygun ayakkabıyı seçmek ve eğer illaki topuklu giyeceksek arada vücudumuzun tüm kahrını çeken ayaklarımızı dinlendirmek.

Ben kendimden örnek vermem gerekirse sadece topuklu değil dümdüz bir  babet ile de aynı sorunları yaşıyoruz ve yaşadım. Bir süre önce sol ayak topuğuma basamıyordum bastığım an çok şiddetli bir ağrıyla karşı karşıya kalıyordum. İlk nedenini anlayamadım ayakta durmak olabilir mi diye düşündüm ama evde olduğum için bunun mümkün olmadığını anladım sonra düşündüğümde ya spor ayakkabı giyiyordum yada babet bununda sakıncalı olduğunu anladım azıcık olsa da biraz topuk olmalı doktorlarımızda bu şekilde söylüyor.Bir hafta kadar bu ağrıyla yaşadım sonra geçti ama yanlış bir ayakkabı seçimi bana ağrı olarak döndü.

Siz siz olun rahatlığınıza önem verin.Görsellik,görünüş elbette ki önemli ama rahat bir gün içinde uygun ayakkabı seçimi tercih edin.


Sevgiyle Kalın DelidoluKalın

DelidoluAnne








0 yorum:

Yorum Gönder

 
Deli Dolu Anne © 2014 | Web Tasarım: FireFrog Creative