Gözyaşları silah olmamalı ....

Biz anneler nerde hata yapıyoruz ki?  
Erkek evlatlarımız bize çok düşkün oluyor. Yada herşeyi sizden bekliyorlar yaşları kaç olursa olsun aslında biz yetiştiriyoruz çocuklarımızı böyle toz konduramıyoruz. Bırakmıyoruz evlatlarımız yapsın birşeyleri.
Ben ise öyle bir anne olmadım olmayacağımda çünkü şuan 7 yaşında oğlum ama bunun ilerde okul hayatı, üniversite ve hayallerinin  peşinde koşması; özgürce  yalnız yaşamayı ve ayaklarının üstünde durmayı bilmesi gerek..
Oğlum şimdiden bazı şeyleri kendisi yapmaya alıştı, hayal gücüne bazen ayak uydurmakta zorlanıyorum örneğin mutfağa girip kek yapması , ben uyurken bana masa hazırlaması vb.birçok örnek ..
Odasını mümkün olduğunca ona toplatıyorum ben ufak dokunuşlar yapıyorum sadece.Kendi tabağını kendi götürüyor mutfağa, suyunu kendi alıyor.Belki kızıyor bana her şeyi ona yaptırıyorum diye ama ilerde çok duasını alacağım en azından ufak tefek yemek yapmayı bilecek.
Sevgili dostlarım oğlum çok yavaş yemek yiyen bir çocuk.Bu bazen gerçekten sıkıcı bir hal alıyor.Ama o ne kadar masadan kalkmaya çalışsa da veya yemeğini yememe konusunda sıkıntı çıkarsa da asla ona bu konuda taviz vermiyorum ve ne olursa olsun yemeğin onun için olmazsa olmaz olduğunu anlatmaya ve yemeğini bitirmeye ikna etmeye uğraş veriyorum.Eğer karşılığını alamazsam ceza yoluna gidiyorum ve masadan kaldırıp abur cuburu yasaklıyorum.Kısa bir süre sonra açlığı ağır basıp yemeğini yeme gereği duyup bana geri dönüş yapıyor.Ben çok yemek seçmeme rağmen oğlumun yemek seçmemesi için çok uğraş veriyorum.Bu çabalarım sayesinde oğlum artık yemek seçmiyor ve çok kısa bir zaman evveline kadar asla yemediği mevvaları dahi yemeğe başladı.
Önemli diğer bir konuda göz yaşlarını bizlere karşı bir koz olarak kullanabilmeleri.İkimizde bu konuda hatalar yaptık ama özellikle eşim çok tavizkar davrandı.Fakat biz ebeveynler olarak ilk önce kendimiz oturup bu konuyu konuşarak kararlar aldık.Daha sonra da uygulamasını yaptık.Şimdi daha sağlıklı bir düzen oturtturduk ve oğlum yavaş yavaş göz yaşlarının bir silah olmadığını anlayabiliyor.Size nacizane tavsiyem çocuklarınıza hayır kelimesini öğretin gözyaşlarını silah olarak kullandıklarında pes etmeyin :)))

1.Resim oğlum kek yapıyor ....

2.Resim bi sabah oğlum hazırladı bana uyurken...

Şanslıyım çok böyle bir  evlata sahibim...









0 yorum:

Yorum Gönder

 
Deli Dolu Anne © 2014 | Web Tasarım: FireFrog Creative