Çocuklarımızı Dinleyelim...

Bugün sizlerle katıldığım bir seminerden aldığım notları paylaşmak istiyorum.
Özellikle Anneleri  ve Babaları çok ilgilendiren konuları içeriyor yani çocuklarımızı...

  • İLETİŞİMDE ENGELLER 

  • EMİR VERMEK,YÖNETMEK:
Örnek : Senin ne düşündüğün umrumda deil, sen engeç saat 9 'da yatacaksın.
Benimle böyle konuşma.Sana ne iyorsam onu yapacaksın.
Şikayet etmeyi bırak.

  • TEHDİT ETMEK, GÖZDAĞI VERMEK:
Örnek: Eğer yatağa hemen şimdi gitmezsen dayağı yiyeceksin.
Geçen gün ağladığında başına gelenleri biliyorsun değil mi ?

  • YARGILAMAK,ELEŞTİRMEK,SUÇLAMAK
Örnek: Sen çok pis bir çocuksun.
Her zamanki gibi yine hatalısın.
Sen çok düşüncesizsin.

  • AD TAKMAK,ALAY ETMEK,UTANDIRMAK:
Örnek: Korkak sen de.
Kocaman çocuk oldun hala bebek gibi ağlıyorsun.


  • KARŞILAŞTIRMAK,KIYASLAMAK:
Örnek: Bak ablan ne güzel yemek yiyor.
Ayşe Hanım'ın kızı ne güzel bebekleriyle oynuyor.Seninse aklın fikrin sokakta.

  • VAAZ VERMEK,AHLAK DERSİ VERMEK:

Örnek: Ablana cevap vermemeliydin.Susup özür dilemen gerekirdi.
Biri birşey okurken rahatsız edilmez.

  • ÖĞÜT VERMEK, ÇÖZÜM VE ÖNERİ GETİRMEK:
Örnek: Ben olsaydım onunla oyuncağımı paylaşırdım.
O seninle oynamak istemiyorsa  sende mahalledeki diğer kızlarla oyna.

  • ÖĞRETMEK, NUTUK ÇEKMEK, MANTIKLI DÜŞÜNCELER ÖNERMEK:
Örnek: Bak evladım, sen dünyada neler olduğunu anlamak için daha çok küçüksün.
Ben senin yaşındayken annemi hiç üzmezdim.

  • ÖVMEK,İLTİFAT ETMEK,POHPOHLAMAK:
Örnek: Sen dünyanın en güzel  kızısın.
Sen kardeşlerinin içinde en akıllısısın.

  • YORUMLAMAK, ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK
Örnek: Sen bunu sırf ilgi çekmek için yapıyorsun.
Aslında  senin derdinin ne olduğunu biliyorum.Sen onu kıskanıyorsun.

  • GÜVEN VERMEK DESTEKLEMEK ,AVUTMAK, TESELLİ ETMEK:
Örnek: Kendini bu kadar kötü hissetme, her şey zamanla yoluna girer.
Boşver,sen diğer tüm arkadaşlarınla iyi geçiniyorsun nasılsa.

  • SORU SORMAK, SINAMAK, ÇAPRAZ SORGULAMAK:
Örnek: Böyle hissetmeye ne zaman başladın ? Neden Ayşe'den nefret ettiğini düşünüyorsun ? 
O zaman sen ne yaptın? Ne söyledin ?
Bu fikri kafana kim soktu şimdi ?

  • OYALAMAK, DİKKATİNİ DAĞITMAK, ŞAKACI DAVRANMAK, KONUYU DAĞITMAK:
Örnek: Boşver şimdi bunları, gel seninle şu programı seyredelim.
Bunları masa başında konuşalım.
Haydi güzel şeylerden konuşalım.

  1. Yarım yamalak dinleyeceğinize, Bütün dikkatinizi vererek dinleyin.
  2. Sorular sorup nasihat edeceğinize, Dinlediğinizi belirten bir şeyler söyleyin.Örneğin  '' Ya öyle mi ?...Hım ...Evet ''
  3. Duyguyu inkar edeceğinize, Duyguya bir isim vermeye çalış.
 Çocuğumuzun o hafta içinde yaptığı 3 şeyi yazın.Çocuğunuzun olumlu davranışLarına  gülen suratı  :) ,
Olumsuz davranışları için ise üzgün suratı :( işaretleyin.)

Benim sizlere önerim bir çizelge yapmanız ve her olumlu ve olumsuz davranışında bir surat işaretini işaretlemek.Göreceksiniz  ki faydasını göreceksiniz...

Siz anne, babalar  çocuklarımızı yargılamadan önce  konuşalım ve konuşurken onun boyuna inip onun gözlerine bakın iletişim kurun daha iyi anlatacaktır sizin dinlediğini gördükçe...

Sevgiyle Kalın ,

delidoluanne 


















5 yorum:

  1. Sizler çok şanslısınız ki seminerler var bizler maalesef çocuklarımızı bile sevemezdik büyüklerimizin yanında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi hanım maalesef annemde bahsederdi bu olumsuzluklardan evet bizler şanslı anneleriz birçok şey elimizin altında...

      Sil
  2. Faydalı bir paylaşım olmuş. Örnekler çok güzel. Teşekkürler Emine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşk ederim Tanla...Ben bu seminerin faydasını çok gördüm paylaşmak istedim.Devamı gelecek...

      Sil
  3. Güzel kızım sizler bize göre daha araştırmacı ve daha şanslısınız.
    Sende iyi bir annesin seni seviyorum kızım.

    YanıtlaSil

 
Deli Dolu Anne © 2014 | Web Tasarım: FireFrog Creative