Sizde Yaşlanacaksınız ....

Merhaba;

Saygı tamamen bitmiş! Koskoca bir şehirde, İstanbul'da yaşamaktayım. Gerçi bu yazımın hangi şehirde olursanız olun yetişmeyle, karakterle alakası var ama kültürlü bir şehir diye düşünüyorum bu şehri...

Bugün sizlerle saygıdan bahsetmek istiyorum. Yedi aylık bir anne adayıyım, 38 yaşındayım. Bu yaşıma kadar yaşlılara, gebelere, gazilere hep saygılı olduğumu düşünüyorum. Yolda yaşlı birisini gördüğümde mutlaka elinde bir poşet varsa sorarım yardımcı olabilirmiyim diye... Çoğu kez sağol cevabını alsam da bu beni yıldırmaz. Benim muzdarip olduğum otobüslerde ne yazık ki artık ne yaşlı, ne gebe, ne gazilere, ne çocuklulara yer veren yok. Daha kötüsü yer verenlere de öcü gibi bakılıyor. Herkes artık uyku modunda, camdan dışarı bakmak moda, iletişim cihazlarıyla sürekli bir oynama, yanından gelen geçenleri görmezden gelme hali... Bu beni oldukça üzüyor. Kimsenin bana bile yer verdiği yok üstüne üstlük pişkin pişkin yüzüme bakıyorlar. Bana mı sordun hamile kalırken der gibi...

Sizinle geçenlerde başıma gelen bir anımı paylaşmak istiyorum.Oğlumun okuluna gitmek için otobüse bindim çok da kalabalık değildi otobüs öğlen saatleri olduğu için. Arkaya doğru ilerledim. Birçok insan hamile olduğumu görmelerine rağmen yer vermedi. Ta ki annem yaşında bir bayan kalkıp yer verene kadar... Gel kızım otur hamilesin dediğinde lütfen rahatsız olmayın dedim. Ama bayan ısrar edince oturdum. Daha sonra bayan şu gençlere adamlara bak utanma da yok bunlarda, neredeyse otobüs erkeklerle dolu kimse yerinden kalkmadı deyip rahatsızlığını dile getirince konuşmaya başladık. Bayan bana başından geçen bir olayı anlattı :( Seneler evvel kızına hamileyken Ankara'da otobüs şöförünün ani freniyle 2 beyfendinin üstüne kapaklandığını  ve çok sancı çektiğini söyledi. Bana da kimse yer vermezdi ama lütfen siz söyleyin onlar utansın yer vermedikleri için dedi. Evet bazen söylüyorum ama bazıları o kadar vurdum duymaz ki yer veririken küfreder gibi bakıyorlar. Şunu unutmamak gerek diyorum: sizler de yaşlanacaksınız ve bakacaksınız gençlerin gözlerinin içine yer vermeleri için. Ne ekersen onu biçersin.



Oğlum 7,5 yaşında mümkün olduğunca yaşlılara yer vermesi gerektiğini aşılıyorum. Bazen ama ben de yoruluyorum anne dese de, tatlı dille izah edince sorun kalmıyor. Ben oturuyorsam oğlumu kucağıma alıp yer açıyorum. Ağaç yaşken eğilir. Lütfen, bugün onlara yarın size....

Sevgiyle Kalın

Deli Dolu Anne

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Deli Dolu Anne © 2014 | Web Tasarım: FireFrog Creative